OPALE - 10.0 - Utilisation - Modification d'une table de caractères - MAPTABLE/en

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(Page créée avec « * TABLE IN NAME: Name of the table to be modified * SRC FILE NAME: Name of the source used for modifications (QTBLSRC by default) * TABLE IN LIB: Library of the table to b... »)
 
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Use this command if you experience problems printing special characters. (The command was originally created when the Euro "€" symbol was introduced).
 
Use this command if you experience problems printing special characters. (The command was originally created when the Euro "€" symbol was introduced).
  
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'''Procédure'''
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'''Procedure'''
* Exécuter une première fois MAPTABLE sur la table à modifier (la commande crée une nouvelle table)
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* Run MAPTABLE a first time on the table you want to edit (the command creates a new table)
* Appuyer sur la touche F6 pour imprimer la description de la table de caractères
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* Press F6 to print the description of the character set table
* Exécuter une deuxième fois la commande MAPTABLE sur la nouvelle table et modifier les paramètres pour les caractères posant problème (2 puis saisir une nouvelle valeur dans la case suivant le caractère, en fonction de l'impression obtenue)
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* Run MAPTABLE again on the new table and change the settings for the problematic characters (2 then type a new value in the box after the character depending on the result you got)
* Modifier la table dans les paramètres d'environnement Mapping (Option 1 du menu d'exploitation) : Sxxxxxxxxx  
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* Edit the table in the Mapping environment parameters (Option 1 of the Operations Menu): Sxxxxxxxxx  
  
  
Exemple :
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Example:
  
Vous avez un problème avec le caractère € : un autre caractère s'imprime à sa place. Repérez dans le spool imprimé le caractère et la valeur (en Hexadécimal) qui lui correspond.Recherchez ensuite ce même caractère à l'écran. La valeur avant le caractère (sur 3 chiffres) correspond au numéro du caractère dans la liste, la valeur après (2 hexa) correspond au code hexadécimal de ce caractère. C'est cette valeur qu'il faut remplacer par celle que vous avez trouvé dans le spool.
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Let's say you have a problem printing the symbol: another character is printed instead. In the printed file, find the character and its value (hexadecimal).
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Then, look for the same character on the screen. The value before the character (3 digits) corresponds to the character number in the list and the value following it (2 characters) corresponds to the hexadecimal code for this character.
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Replace this value with the one you have found in the spooled file.

Version actuelle datée du 6 juin 2019 à 09:54

Autres langues :
English • ‎français

Use this command if you experience problems printing special characters. (The command was originally created when the Euro "€" symbol was introduced).

Use MAPTABLE to create a new table and edit it according to your needs.

  • TABLE IN NAME: Name of the table to be modified
  • SRC FILE NAME: Name of the source used for modifications (QTBLSRC by default)
  • TABLE IN LIB: Library of the table to be edited
  • TABLE OUT NAME: Name of the new table (9 characters and starting with an S)
  • TABLE OUT LIB: Library of the new table
  • OUTQ FOR TEST: Destination Outq for the table description spooled file
  • OUTQ LIB: Outq library


Procedure

  • Run MAPTABLE a first time on the table you want to edit (the command creates a new table)
  • Press F6 to print the description of the character set table
  • Run MAPTABLE again on the new table and change the settings for the problematic characters (2 then type a new value in the box after the character depending on the result you got)
  • Edit the table in the Mapping environment parameters (Option 1 of the Operations Menu): Sxxxxxxxxx


Example:

Let's say you have a problem printing the € symbol: another character is printed instead. In the printed file, find the € character and its value (hexadecimal).

Then, look for the same character on the screen. The value before the character (3 digits) corresponds to the character number in the list and the value following it (2 characters) corresponds to the hexadecimal code for this character.

Replace this value with the one you have found in the spooled file.